Dalszy ciąg sprawy budowy ulic w Ochli:
Stamma, Sportowej, Łasaka, Kusocińskiego,
Smoczyka, Mixdorfa oraz część Leśnej (od ul. Gaudy΄ego do ul. Stamma) i część
ul. Szkolnej (od ul. Sportowej do ul. Leśnej).
O nierealności budowy nie tylko wszystkich ośmiu, ale nawet samej
ul. Ochla-Stamma za kwotę 428 tys. zł, pisałem już jesienią u.r. https://www.naszaochla.zgora.pl/2019/01/28-listopada-2018-r.html.
Potwierdziły to konsultacje z projektantem w maju b.r., na których z wstępnie
szacowanej kwoty 5 mln zł za całość inwestycji, mimo różnych zabiegów (w
większości brak odwodnień, przepuszczalna kostka typu EKO, rezygnacja z
wywłaszczeń i wprowadzenie węższych jezdni oraz jednokierunkowości na
niektórych z ulic, czy też rezygnacja z budowy krótszych odgałęzień bocznych)
udało się zejść jedynie do kwoty 3 mln. zł za całość i ok. 540 tys. za samą ul.
Stamma. Wyniki tych ustaleń przedstawiłem tu:
W wyniku rozmów i analiz prowadzonych z projektantem,
ostateczny zakres możliwych do przeprowadzenia inwestycji przedstawia się
następująco:
- ul. Ochla-Stamma, dwukierunkowa o szerokości 5 m ; w drodze skrzynki
odwadniające; kostka EKO 1280
m2 jezdni x 400 zł/m2 = 512 tys. zł
- ul. Ochla-Leśna, dwukierunkowa o szerokości 5 m ; w drodze skrzynki
odwadniające; 660 m2
jezdni x 400 zł = 264 tys. zł
- ul. Ochla Smoczyka, jednokierunkowa o szerokości 3,5
m ; bez odwodnienia; kruszywo 600 m2 x 100 zł = 60 tys. zł.
Wybór ulicy Stamma był motywowany przede wszystkim faktem, iż spośród wszystkich wspomnianych powyżej ulic, przy Stamma znajduje się najwięcej domów mieszkalnych i to mieszkańcy tej właśnie ulicy zainicjowali na zebraniu wiejskim w październiku 2017 r. podjęcie inwestycji drogowych w tamtejszej części sołectwa Ochla. Wysypanie kruszywem południowej części ul. Ochla-Smoczyka, jest konieczne ze względu na wymywanie przez deszcze piachu z tej ulicy na ul. Stamma (a więc ochronę tej drogi po jej zbudowaniu) i jednocześnie ułatwienie dojazdu do kilku kolejnych domów, stojących przy tej szrutowanej ulicy. Natomiast wybór wschodniego odcinka ul. Ochla-Leśna, wynika z jego krótkości, a tym samym najniższych kosztów realizacji, spośród pozostałych dróg objętych pierwotnym planem realizacji.
Wybór ulicy Stamma był motywowany przede wszystkim faktem, iż spośród wszystkich wspomnianych powyżej ulic, przy Stamma znajduje się najwięcej domów mieszkalnych i to mieszkańcy tej właśnie ulicy zainicjowali na zebraniu wiejskim w październiku 2017 r. podjęcie inwestycji drogowych w tamtejszej części sołectwa Ochla. Wysypanie kruszywem południowej części ul. Ochla-Smoczyka, jest konieczne ze względu na wymywanie przez deszcze piachu z tej ulicy na ul. Stamma (a więc ochronę tej drogi po jej zbudowaniu) i jednocześnie ułatwienie dojazdu do kilku kolejnych domów, stojących przy tej szrutowanej ulicy. Natomiast wybór wschodniego odcinka ul. Ochla-Leśna, wynika z jego krótkości, a tym samym najniższych kosztów realizacji, spośród pozostałych dróg objętych pierwotnym planem realizacji.
W ramach kosztów projektowych ul. Ochla-Stamma i przyległe,
wykonany zostanie także projekt budowy nowego przepustu na strumieniu po
zachodniej stronie ul. Ochla-Strumykowa. Obecny przepust jest zniszczony, przez
co może dochodzić tam do wypadków. Koszty budowy tego przepustu szacowane są na
ok. 80 tys. zł. Obecnie brak na to środków finansowych, ale jest szansa
pozyskania ich w 2020 r. Stąd też potrzebny jest już projekt.
Ponieważ jest to
ten sam projektant, zmodyfikuje on również projekt chodnika i oświetlenia przy
ul. Ochla-Żagańska.
Łączny koszt projektu i wykonania ul. Ochla-Stamma oraz
części ul. Ochla-Leśna i Ochla-Smoczyka, a także projektu przepustu ul. Ochla-Strumykowa
i zmian w projekcie chodnika Ochla-Żagańska nie powinien przekroczyć ok. 943
tys. zł. Może zaś być niższy, gdyż nie znamy jeszcze korekty kosztów
projektowych (zależy to od negocjacji władz Miasta z projektantem).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za komentarz, ukaże się on, po jego zatwierdzeniu przez moderatora.