Dnia 16 grudnia odbędzie się XVIII głosowanie korespondencyjne zastępujące XL sesję Rady Dzielnicy, przewidzianych jest do rozpatrzenia kilka uchwał, z czego 5 dotyczy ogólnie całej Zielonej Góry, żadna zaś wyłącznie Ochli lub Jeleniowa. Szczegóły poniżej…
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie statutu Środowiskowego Domu Samopomocy Nr 2 w Zielonej Górze - druk nr 283;
GŁOSUJĘ na TAK
A tu sam Program.
Jak zwykle nie zostało przedstawione sprawozdanie z działań za ostatni rok. W Programie nie ma też nic o jednostkach spoza sektora finansów publicznych, które miałyby realizować zadania w nadchodzącym roku. Uważam też, że większość działań w ramach tego, czy poprzednich programu jest marnotrawieniem pieniędzy podatnika, wystarczyłoby stosowne nauczanie w ramach programu szkolnego. Wiem, że istnienie komisji antyalkoholowych i tego typu programów jest wymogiem ustawowym. Tak naprawdę jednak niczego one na lepsze w społeczeństwie nie zmieniają.
WSTRZYMUJĘ SIĘ
Projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwalniania z opłat, jak również trybu ich pobierania – druk nr 285;
Wzrost w zależności od dochodów
od 4 do 70 gr. za 1 godz. 
Szczegółowa tabela w uchwale.
GŁOSUJĘ na TAK
Projekt uchwały w sprawie zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w domu
dla matek z małoletnimi dziećmi i kobiet w ciąży – druk nr 286;
| 
   Poz.  | 
  
   dochód w %w stosunku do kryterium
  dochodowego określonego w art. 8 ust.
  1 ustawy o pomocy społecznej  | 
  
   dochód w
  stosunku do kryterium dochodowego określonego w art. 8 ust. 1 pkt 1
  ustawy o pomocy społecznej  | 
  
   dochód w
  stosunku do kryterium dochodowego określonego w art. 8 ust. 1 pkt 2  ustawy o pomocy
  społecznej  | 
  
   wskaźnik odpłatności w % średniego miesięcznego
  kosztu utrzymania w domu zgodnie z projektem uchwały  | 
 
| 
   1.  | 
  
   do 300%  | 
  
   do 2.103,00 zł  | 
  
   do 1.584,00 zł  | 
  
   bezpłatnie  | 
 
| 
   2.  | 
  
   powyżej 300% - 350%  | 
  
   powyżej 2.103 zł – 2.453,50 zł  | 
  
   powyżej 1.584 zł  – 1.848,00 zł  | 
  
   10%  | 
 
| 
   3.  | 
  
   powyżej 350% - 400 %   | 
  
   powyżej 2.453 zł – 2.804,00 zł  | 
  
   powyżej 1.848 zł – 2.112,00 zł  | 
  
   25%  | 
 
| 
   4.  | 
  
   powyżej 400%  | 
  
   powyżej 2.804,01 zł   | 
  
   powyżej 2.112,01 zł  | 
  
   50%  | 
 
Co prawda większość kobiet dotychczas korzystających z tego domu, ma na tyle niski dochód, że ich pobyt jest bezpłatny, a wszystkie pozostałe, które płacą, mieszczą się w stawce 10%, niemniej uważam, że takie progi procentowe są niesprawiedliwe. Koszt miesięcznego utrzymania miejsca w tym ośrodku wynosi 2880 zł. Tym samym miesięczna opłata 10% = 288 zł, 25% = 720 zł, 50% = 1440 zł. Wystarczy więc, że ktoś ma dochód wyższy o 1 zł, by przeskakując ze stawki 10% na 25% płacił 2,5-krotnie więcej... Utratę przez MOPS środków finansowych z odpłatności za pobyt, spowodowaną wprowadzeniem bardziej płynnych progów, można zniwelować, wprowadzeniem kilku progów kilkuprocentowej odpłatności w obrębie dochodów z przedziału 200-300%, a najlepiej po prostu poszukać oszczędności, bo za 2880 zł miesięcznie można na wolnym rynku wynająć (razem z opłatą dla spółdzielni i wszystkimi mediami) całe 3-pokojowe i wyposażone mieszkanie!
WSTRZYMUJĘ SIĘ
Projekt uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Miasta Zielona Góra – druk nr 288.
GŁOSUJĘ na TAK
GŁOSUJĘ na TAK
Dla porównania pod poniższym linkiem zamieszczam dotychczasowe stawki z 2020 r.
GŁOSUJĘ na TAK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dziękuję za komentarz, ukaże się on, po jego zatwierdzeniu przez moderatora.