środa, 12 stycznia 2022

Większe niebezpieczeństwo dla pieszych w związku z planami wyłączenia z obszaru zabudowanego fragmentu ul. Ochla-Zielonogórska.

  Jeszcze w 2020 r. w ramach przeprowadzonego przeze mnie audytu bezpieczeństwa drogowego w Ochli, złożyłem wniosek odnośnie instalacji wyspowych progów zwalniających przy przejściu dla pieszych na ul. Ochla-Zielonogórska w rejonie ul. Ochla - Św. Huberta. Z powodu dużych prędkości, jakie rozwijane są na tamtym odcinku i znajdującego się tam zakrętu, zdarzyło się tam już wiele wypadków drogowych, w tym kilka poważnych, a nawet co najmniej dwa śmiertelne. W kwietniu 2021 r. Departament Zarządzania Drogami Urzędu Miasta Zielona Góra niestety odpowiedział mi odmownie, cyt. "DZ nie przewiduje tam lokalizacji progów. Odległość przejścia dla pieszych od końca łuku jest zbyt mała.". Ustawa stanowi, że progi nie mogą być umieszczane bliżej niż: 20 m od końcowego punktu łuku (gdy wewnętrzny promień łuku jest mniejszy niż 50 m); 40 m od skrzyżowania dróg i 30 m od przejścia dla pieszych (nie dotyczy progów z przejściami). Wg moich obliczeń kwestia odległości od końca łuku jest tam zachowana, wiec progi są możliwe. A jeśli nawet nie progi to przecież można pomyśleć o przewężeniu z wysepką. Napisałem więc odwołanie, na które z końcem grudnia 2021 r. otrzymałem kolejny raz odpowiedź odmowną. Jednocześnie też oznajmiono mi, że planowane jest wyłączenie tamtejszego odcinka ul. Ochla-Zielonogórska z obszaru zabudowanego. W mojej ocenie jest to zła decyzja, ponieważ może to przyczynić się do jeszcze większej ilości wypadków. Złożyłem więc wniosek z prośbą o zaniechanie tego wyłączenia. 

Poniżej  pismo z Urzędu Miasta zapowiadające wyłączenie oraz moje pismo odwoławcze.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, ukaże się on, po jego zatwierdzeniu przez moderatora.