poniedziałek, 18 marca 2019

V sesja Rady Dzielnicy.

   V zwyczajna sesja Rady Dzielnicy zgodnie z zapowiedzią odbyła się 18 marca 2019 r. w siedzibie Departamentu Dzielnicy Nowe Miasto przy ul. Gen. Jarosława Dąbrowskiego 41 w Zielonej Górze. Uchwał było niewiele, bo tylko osiem... Poniżej wyniki głosowań:   
[Z – 19; P – 0; W – 1 (ja); N - 1]

Projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego pomiędzy ul. Ochla-Sadowa i ul. Ochla-Folklorystyczna w Zielonej Górze. 
[Z – 19; P – 0; W – 1 (ja); N - 1]

                        Link do poniższej mapy w większej rozdzielczości.




Przeważająca większość uwag do miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tego terenu, jakie wniosły różne osoby (głównie właściciele tamtejszych działek) w ubiegłym roku, podczas publicznego wystawienia tegoż planu, została przez władze Miasta odrzucona. Co do niektórych z tych uwag skłaniam się ku przeświadczeniu, że zostały odrzucone słusznie, są też i takie, odnośnie których mam wątpliwości. Ale były też uwagi, które według mojej opinii mogły zostać rozpatrzone pozytywnie, zgodnie z oczekiwaniami właścicieli działek, gdyż w żaden sposób nie kolidowałoby to ani z ogólną koncepcją zagospodarowania terenu objętego planem, ani też z jakością jego przyszłego użytkowania. 

Chodzi mi tu np. o odrzucenie próśb odnośnie zmiany przeznaczenia działki nr 67 z MN4 na MN1. Co to oznacza? W obu przypadkach mamy tu teren pod zabudowę mieszkalną jednorodzinną wolnostojącą, przy czym na MN4 mogą powstać działki których - powierzchnia nie może być mniejsza jak 900 m2 (czyli 9 arów), szerokość ich frontu nie krótsza jak 22 m, a zabudowa nie może zajmować więcej jak 25% powierzchni działki. Natomiast dla terenu MN1 minimalna powierzchnia działki może wynieść 800 m2 (czyli 8 arów), minimalny front działki może mieć długość 20 m, zaś maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy wynosi 30%. Argumentując swoją decyzję Miasto sugerowało np., że przejście z MN4 na MN1 zaburzy harmonię i ład przestrzenny. A przecież na tym samym objętym planem terenie, tyle że nieco dalej na północ, przez drogę graniczą ze sobą tereny MN6, czyli dla działek o powierzchni nie mniejszej niż 30 arów, frontem min. 30 m i wskaźnikiem zabudowy 15% z terenem MN7, dla którego dozwolone są działki nawet 6 arowe z frontem min. 20 m, o maksymalnym wskaźniku powierzchni zabudowy 25%. Miasto argumentowało też, że nie mogło się zgodzić na przejście z MN4 na MN1 gdyż na przedmiotowej działce wzrósłby automatycznie wskaźnik zabudowy z 25% na 30%, a to niekorzystnie wpływałoby na chłonność tamtego i tak mocno gliniastego terenu. Ale przecież parametry dla poszczególnych MN nie są narzucone przez ustawę. Wystarczyło stworzyć grupę MN8 gdzie dopuszczalna minimalna powierzchnia działki wynosiłaby proponowane przez właścicieli 800 m2 i front 20 m, zaś maksymalny wskaźnik powierzchni zabudowy mógłby pozostać na poziomie 25%. I nie stanowi tłumaczenia to, że wnioskodawcy o takie rozwiązanie nie wnosili. Może po prostu nie wiedzieli, że mogą. Przecież drogą kompromisu można było im to zaproponować.

Z tego i innych powodów wstrzymałem się przy głosowaniu nad obiema uchwałami z planem tym związanymi. 

Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości.

[Z – 20 (ja); P – 0; W – 0; N - 1] 

Mimo, że nie poinformowano radnych, kto ma być dzierżawcą, drogą przeprowadzonego przez siebie "śledztwa" ;) sprawdziłem komu ma zostać ta dzierżawa przedłużona i uznawszy, że jest to osoba w tym temacie wiarygodna, bez obaw mogłem głosować za.   

II. Ogólnozielonogórskie:

Projekt uchwały w sprawie ustalenia sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Zielona Góra
[Z – 20 (ja); P – 0; W – 0; N - 1] 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych od dnia 1 września 2019 roku 
A tu załącznik do tej uchwały.
[Z – 20 (ja); P – 0; W – 0; N - 1] 

Projekt uchwały w sprawie warunków, form, zakresu oraz trybu przyznawania stypendiów dla uzdolnionych uczniów szkół.
[Z – 20 (ja); P – 0; W – 0; N - 1] 

Tu Rada (po raz pierwszy od początku kadencji) wydała pozytywną opinię do projektu uchwały, jednocześnie wnosząc do niej poprawkę. Zasugerowano zwiększenie o 100% ilości uczniów mogących otrzymać stypendium. Innymi słowy, jeśli dla szkoły do 50 absolwentów miało być przyznane 1 stypendium, a dla szkoły do 100 absolwentów przewidziano 2 stypendia, to jeśli ta poprawka zostanie przez władze Miasta i Radę Miasta przyjęta, wtedy szkoły do 50 absolwentów będzie mogła uhonorować stypendium 2 osoby, szkoła do 100 absolwentów już 4 osoby itd.



= = = = = = = = = = = = = = = 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za komentarz, ukaże się on, po jego zatwierdzeniu przez moderatora.